Duševní výkony

Hody na smysly

Hody na smysly zahrnují hody na Zrak, Sluch a hody na Chuť/Čich. Proto, abyste něco zaznamenali tím kterým smyslem, potřebuje hodit proti svému Vnímání.

Hod na pochopení: Úspěch v hodu na smysly znamená, že jste si něčeho všimli. To je většinou dostačující, ale někdy může GM vyžadovat další hod kvůli porozumění tomu, čeho jste si všimli. Třeba jestli poznáte, že ta "houkající sova", kterou slyšíte je vlastně indiánský válečník, nebo že ta slabounká vůně pochází z květů lidožravé rostliny. Tento hod je proti IQ při situacích, které může rozpoznat každý, nebo proti specifické dovednosti, pokud se jedná o něco, co může rozpoznat jen člověk znalý v tom kterém oboru.

Smysl pro nebezpečí: Pokud máte výhodu Smysl pro nebezpečí (viz.) a neuspějete v hodu na smysly, nebo v hodu na pochopení pro rozpoznání něčeho nebezpečného, GM si tajně hodí za vás hod proti vnímání. Při úspěchu nebezpečí rozpoznáte tak jako tak!

Zrak

Hoďte na Zrak pokaždé když potřebujete něco vidět.

Když se pokoušíte spatřit něco, co je skryté, GM může považovat tento hod za Rychlý střet proti nějaké maskovací dovednosti (Kamufláž...). a může umožnit - nebo vyžadovat - pro tento hod použití nějaké dovednosti jako Hledání nebo Pozorování na místo Vnímání.

Sluch

Hoďte si na sluch pokaždé, když je důležité slyšet nějaký zvuk. GM bude většinou vyžadovat zvlášní hod na IQ pro porozumění slovům, obzvlášť jedná-li se o cizí jazyk.

Když se pokoušíte slyšet někoho, kdo se chce pohybovat tiše, GM může tento hod považovat za Rychlý střet proti jeho Plížení. Pokud aktivně odposloucháváte nějakou činnost, GM může dovolit použití vaší dovednosti Pozorování místo Vnímání.

Chuť/Čich

Chuť a čich jsou dva projevy stejného smyslu. Hoďte na Chuť když chcete něco ochutnat, nebo na Čich když potřebujete rozeznat nějaký pach.

Hody na Ovlivnění

"Hod na Ovlivnění" je úmyslný pokus o zajištění pozitivní reakce od NPC. Hráčská postava se slušnou Ovlivňovací dovedností může vždy použít Ovlivňovací hod pro přiměřené reakce za vhodných okolností (je na GM). Podívejte se na Podívejte se na Hody na Reakci pro více informací.

Rozhodněte, kterou Ovlivňovací dovednost používáte: Diplomacii, Rychlou řeč, Zastrašování, Etiketa, Sex Appeal, nebo Moudrost ulice. Vybírejte chytře! GM může povolit použití jiných dovedností jako Ovlivňovacích v určitých situacích (Právo, pokud se dohadujete se soudcem). Pak proveďte Rychlý střet: Ovlivňovací dovednost proti Vůli ovlivňovaného subjektu.

Když uspějete, dostanete "Dobrou" reakci, pokud používáte Sex-Appeal tak dokonce "Velmi dobrou". Jakýkoliv jiný výsledek je považován za "Špatnou" nebo "Velmi špatnou reakci", to pokud používáte Zastrašování.

Příklad: Pokud používáte Diplomacii, GM také provede běžný hod na reakci a použije lepší z obou reakcí. Takže Diplomacie je relativně bezpečná.

Hody na Vůli

Jste-li vystaveni nějaké stresující sitaci, může GM vyžadovat hod na Vůli, abyste zůstali soustředění. Když uspějete, můžete postupovat normálně. Pokud neuspějete propadáte strachu, vykašlete se na svůj úkol atd.

Hody na Strach

Hod na Strach je Hod na Vůli, prováděný proto, abyste odolali strachu. Mohou se používat tak často, nebo tak vzácně, jak GM chce. V hororových scénářích, kde se postavy s děsivými věcmi setkávají často, mohou být hody na strach velice běžné. S drobnými úpravami může tento hod GM použít např. i proti zmatení atd.

Jako hlavní pravidlo platí, že "běžné" děsivé věci nevyžadují hody na strach. Hody na Strach jsou určeny pro tak neobvyklé a děsivé věci, které mohou někoho ochromit nebo permanentě poznamenat.

Hody na Strach je možné ovlivněvat libovolným množstvým modifikátorů, jako výhody/nevýhody případně okolnosti při kterých má být hod proveden.

Neúspěch znamená, že je postava ochromena (viz.) na tolik sekund, o kolik v hodu neuspěla plus 2K navíc. Kritický neúspěch znamená, že postava omdlí a nemůže být probuzena po tolik minut, o kolik v hodu neuspěla plus 1K! Doufejte, že to co vás vyděsilo není hladové.

* Použité termíny, které ještě nebyly přeloženy: * Stealth - Plížení * Observation - Pozorování * Camuflage - Kamufláž * Search - Hledání * Fast-Talk - Rychlá řeč * Intimidation - Zastrašování * Savoir-Faire - Etiketa * Streetwise - Moudrost ulice