Výhody

"Výhoda" je užitečný psychický, fyzický, nebo sociální rys postavy, díky kterému máš "navrch" nad někým, kdo má jinak stejné vlastnosti jako ty. Každá výhoda stojí určitý počet bodů. U některýc je cena stanovená napevno, u jiných se udává cena za "úroveň" (např. Ostrý zrak stojí 2 body/úroveň, takže pokud bys chtěl mít Ostrý zrak 6, zaplatil bys za něj 12 bodů). Další výhody mají cenu "různou"; v tom případě ji najdeš vysvětlenou v popisu výhody.

GM může rozhodnout, jestli výhoda zapadá do zamýšleného profilu postavy.

Seznam výhod

Ostré smysly

2 body/úroveň

Tvé smysly jsou výjimečně vyvinuté. Každý Ostrý smysl je samostatná výhoda, díky které získáš +1 za každou úroveň ke všem hodům na smysly (str. 24) - jak tvým, tak když háže GM - při použití tohoto konkrétního smyslu. Můžeš si vybrat z následujících:

Obourukost

5 bodů

Umíš bojovat, i jinak zacházet oběma rukama stejně, takže se na tebe nikdy nevztahuje postih -4 k OB při použití "druhé" ruky (str. 5). Pokud se jedné z tvých rukou stane nehoda, ber to jako že to byla levačka.

Zvířecí empatie

5 bodů

Máš vyvinutou schopnost předvídat motivace zvířat. Kdykoliv potkáš zvíře, GM si hodí proti tvému IQ a řekne ti co "cítíš". Můžeš takto odhalit náladu zvířete - přátelskou, vystrašenou, nepřátelskou - nebo zjistit zda má hlad, či je ovládáno nadpřirozenou silou. Také smíš na zvířata používat dovednosti pro Ovlivnění (str. 15) stejně jako na rozumné tvory, čímž si obvykle zajistíš kladnou reakci.

Kočičí dopad

10 bodů

Při každém pádu si automaticky sniž výšku o 5 yardů (ber to jako automatický úspěch na Akrobacii - nemusíš si házet znovu). Navíc je zranění z pádu při úspěchu v hodu proti OB poloviční (str. 32). Výhodu nelze uplatnit pokud máš svázané končetiny, nebo nemůžeš ve vzduchu hýbat tělem.

Bojové reflexy

15 bodů

Máš neobvykle rychlé reakce a málokdy jsi překvapen na déle než pár okamžiků. Máš bonus +1 ke všem způsobům aktivní obrany (viz Obrana, str. 28) a +2 ke všem hodům proti strachu (viz Hody proti strachu, str. 24). Pokud jsi překvapen, nikdy "neztuhneš" a také máš bonus +6 k IQ při probouzení, probírání se z překvapení a psychyckém šoku.

Smysl pro nebezpečí

15 bodů

Sice se na to nemůžeš spoléhat, ale jednou za čas máš v zátylku podivný pocit a víš že něco není v pořádku... V každé situaci osahující přepadení, blížící se neštěstí, nebo podobnou hrozbu si GM v tajnosti hodí proti tvému Vnímání. Při úspěchu dostaneš dost varování na to, abys stihl nějak jednat. Pokud hodí 3, nebo 4, řekne ti i něco o druhu hrozby.

Odvážlivec

15 bodů

Na tvůj osud se usmála štěstěna! Kdykoliv zbytečně riskuješ (podle rozhodnutí GM), dostáváš bonus +1 ke všem dovednostem. Navíc si také při této riskantní činnosti můžeš kdykoliv hodit znovu v případě, že ti padl kritický neúspěch.

Empatie

15 bodů

Máš "cit" pro lidi. Jakmile se potkáš s někým poprvé, nebo po dlouhém odloučení, můžeš požádat GM aby si hodil proti tvému IQ. Poté ti řekne co "cítíš" vůči této osobě. Pokud ale v hodu neuspěje, bude ti lhát!

Díky tomuto talentu dokážeš snadno odhalit podvodníky, nadpřirozeně ovládané osoby, atd. a také určit věrnost NPC.

Vylepšená obrana

Různé

Jsi neobvykle nadaný pro vyhýbání se útokům. Může to být pozorným studiem nepřátel, koncentrací chi, nebo čímkoliv jiným co zapadne do popisu postavy. Existují tři verze:

Vylepšený kryt: Při krytí útoku s použitím dovednosti Štít máš bonus +1. 5 bodů.

Vylepšený úhyb: Při úhybu před útokem máš bonus +1. 15 bodů.

Vylepšené odrážení: Máš bonus +1 při odrážení. Tuto výhodu si můžeš vzít pro prázdné ruce (5 bodů), pro kteroukoliv jednu zbraň na blízko (5 bodů), nebo pro všechny odražení (10 bodů). 5 nebo 10 bodů.

Nebojácný

2 body/úroveň

Není snadné tě vyděsit, nebo ti nahnat strach! Kdykoliv si hážeš proti strachu, čelíš zastrašování (str. 15), nebo nadpřirozenému jevu, ze kterého jde strach, máš bonus +1 za každou úroveň této výhody. Navíc všechny hody na zastrašování mají proti tobě postih -1 za každou úroveň nebojácnosti.

Ohebnost

5 nebo 15 bodů

Tvé tělo je neobvykle ohebné. Tato výhoda má dva stupně:

Ohebnost: Máš bonus +3 při Šplhání a při úniku z pout, provazů a pod. Při práci v omezeném prostoru můžeš ignorovat postihy do výše -3 (včetně mnoha případů použití Mechaniky a Výbušnin). 5 bodů.

Gumové tělo: Totéž jako předchozí, ale ještě více. Sice se nedokážeš natáhnout, nebo smrsknout, ale tvé klouby se mohou ohnout libovolným směrem. Při Šplhání a úniku z pout máš bonus +5. Ve stísněných prostorách můžeš ignorovat postihy až do výše -5. 15 bodů.

Nezničitelný

2 body/úroveň

Je nesmírně těžké tě zabít. Každá úroveň této výhody tidává bonus +1 k ZD při házení zda přežiješ na -BZ a níže a také tam, kde neúspěch v hodu proti ZD znamená okamžitou smrt (infarkt, jed, atd.). Pokud bys bez tohoto bonusu zemřel, omdlíš a vypadáš jako mrtvý (nebo vyřazený) ale po obvyklé době se zase probereš - viz Znovunabytí vědomí (str. 30).

Vysoký práh bolesti

10 bodů

Zranění tě ohrožují stejně jako ostatní, ale nebolí tě tolik. Nikdy se na tebe nevztahuje postih za šok ze zranění. Navíc máš bonus +3 ke ZD když bys měl být vyřazen, nebo ochromen - a pokud jsi mučen, máš bonus +3 k odolnosti při výslechu. I v jiných případech ti může GM povolit bonus +3 k hodu proti Vůli abys vydržel bolest.

Skokan

100 bodů

Umíš cestovat v čase, nebo mezi paralelními světy (někdy se jim říká "dimenze") a stačí ti k tomu jen přání "skočit". Rozhodni se, jestli jsi skokan v čase, nebo skokan mezi světy. Pokud chceš být oboje, musíš si koupit výhody Skokan (čas) i Skokan (světy), každou za plnou cenu.

Pro samotný skok je potřeba si představit kam se chceš přenést a 10 sekund se soustředit. Potom si hoď na úspěch proti IQ. Skok můžeš i urychlit, ale za každou sekundu soustředění, kterou vynecháš, dostáváš k tomuto hodu postih. Hod 14 a více je vždy neúspěšný, nezávisle na IQ. Při úspěchu se provede přenos. Při neúspěchu se přesun neprovede a při kritickém neúspěchu skočíš na jinam než jsi chtěl, což může být jakýkoliv čas a svět podle volby GM!

V cíli se objevíš přesně na místě, odkud jsi skočil - nebo co nejblíž k němu.

Pokud v okruhu 100 yardů od cílového místa není žádné vhodné místo, skok se nezdaří a ty budeš vědět proč.

Použití této schopnosti stojí vždy alespoň 1 bod únavy (str. 31), ať už je úspěšné, nebo ne. Vzdálenější časy a světy mohou stát i víc, podle rozhodnutí GM třeba i 10 BU.

Talent na jazyky

10 bodů

Snadno se učíš jazyky. Pokud se naučíš některý jazyk na úroveň vyšší než "Žádná", automaticky počítej jako bys ho uměl o jednu úroveň lépe.

Štěstí

Různé

Narodil jsi se pod šťastnou hvězdou! Jsou tři úrovně postupně rostoucího "filmového" štěstí:

Štěstí: Každou hodinu hraní si můžeš v případě špatného hodu hodit dvakrát znovu a vybrat si nejlepší z těchto tří výsledků! Použití Štěstí musíš oznámit hned po svém hodu. 15 bodů.

Neobvyklé štěstí: Totéž co předchozí, ale využitelné každou půlhodinu. 30 bodů.

Absurdní štěstí: Totéž co předchozí, ale využitelné každých 10 minut! 60 bodů.

Noční vidění

1 bod/úroveň

Tvé oči se snadno přizpůsobují temnotě. Pokud je v okolí alespoň trochu světla, můžeš za každou úroveň Nočního vidění ignorovat postih -1 díky snížené viditelnosti a v boji.

Dokonalá rovnováha

15 bodů

Máš jistý krok na jakkoliv úzkém povrchu (provaze, lávce, větvi, atd.) a obvykle si nemusíš ani házet. Pokud je povrch kluzký, mokrý, nebo proměnlivý, máš bonus +6 na udržení se na nohou. V boji máš také bonus +4 k OB a všem dovednostem odvozeným od OB proti podražení, nebo uklouznutí. A nakonec máš i bonus +1 k dovednostem Šplhání a Akrobacie.

Odolnost

Různé

Jsi přirozeně odolný, nebo dokonce imunní proti jedům, nebo nemocem. Díky tomu máš při odolávání jejich účinkům bonus k ZD.

Odolnost proti nemocem: Za 3 body máš bonus +3, za 5 bodů bonus +8.

Odolnost proti jedům: Máš bonus +3 a stojí tě 5 bodů.

Nadání

Různé

Máš přirozené nadání pro určitou skupinu spřízněných dovedností. Každá úroveň "nadání" dává bonus +1 ke všem zahrnutým dovednostem, i při nekvalifikovaném použití. Díky tomu se ti pouze při použití danných dovedností zvedá účinná vlastnost; je to tedy nepříliš drahý způsob, jak se zlepšit v určité oblasti dovedností.

V žádném nadání nemůžeš mít více než 4 úrovně, ale překrývající se skupiny dovedností mohou některou z nich zvýšit i o více než +4.

Cena nadání závisí na velikosti skupiny dovedností, která je jím pokryta. Například:

Řemeslník obsahuje dovednosti Zbrojíř, Oprava elektroniky, Inženýr, Mechanik, atd. 10 bodů/úroveň.

Zálesák obsahuje dovednosti Kamufláž, Přirodovědec, Přežití a Stopování. 10 bodů/úroveň.

Hladký život obsahuje všechny dovednosti ovlivňování a také Herectví, Hýření, Vůdcovství a Veřejné projevy. 15 bodů/úroveň.

Dalších možností je mnoho! Doporučujeme GM aby si vytvořil vlastní sady nadání podle potřeby.