Odvozené vlastnosti

"Odvozené vlastnosti" jsou hodnoty, které přímo závisí na základních vlastnostech postavy. Upravit je můžeš tím, že upravíš příslušnou vlastnost.

Body zranění (BZ) udávají schopnost těla vydržet poranění. Počet bodů zranění je roven tvé SL, takže SL 10 ti dává 10 BZ.

Vůle udává schopnost snášet psychickou zátěž (vymývání mozku, strach, hypnóza, výslech, pokušení, mučení, atd.). Hodnota Vůle je shodná s IQ. Při fyzické námaze ti Vůle nepomůže - na to potřebuješ ZD!

Vnímání (Vn) představuje celkovou ostražitost postavy. GM si "háže na smysly", zda sis něčeho všimnul, právě proti Vn. Hodnota je stejná jako IQ.

Body únavy (BU) udává tělesnou "zásobu energie". Postava má tolik bodů únavy, kolik je její ZD, takže ZD 10 jí dává 10 BU. únavy.

Základní rychlost představuje reflexy a celkovou fyzickou rychlost. Závisí na ní rychlost postavy při běhu, schopnost vyhnout se útoku a pořadí, ve kterém můžeš jednat při souboji (vysoká rychlost ti umožní reagovat dřív než protivník). Základní rychlost se určí tak, že součet ZD a OB vydělíš čtyřmi. Výsledek nezaokrouhluj. Rychlost 5,25 je lepší než 5!

Úhyb: Obranný manévr Úhyb (viz str. 28) je roven 3 + Základní rychlost (zaokrouhli dolů). Pokud je tedy rychlost například 5,25, tvůj Úhyb je 8. Aby se ti podařilo uhnout, nebo uskočit, musíš pomocí 3k hodit méně než je tvůj Úhyb.

Základní pohyb je rychlost postavy v yardech za sekundu. Tak rychle může postava utíkat (nebo i o něco rychleji, pokud "sprintuje" po přímé trati, viz str. 23).

Základní pohyb je roven Základní rychlosti, zaokrouhlené dolů; rychlost 5,75 tedy dává Základní pohyb 5. To je průměrná hodnota pro člověka a znamená, že bez zátěže může běžet asi 5 yardů za sekundu (asi 16,5 km/h - pozn. překl.).