Body pro tvorbu postavy

Body jsou "měnou" při tvorbě postavy. Za všechna vylepšení postavy musíš body zaplatit: aby sis mohl nějakou schopnost přidat do svého osobního deníku a poté používat ve hře, musíš si odečíst tolik bodů, kolik je uvedeno v popisu schopnosti. Vše co snižuje schopnosti postavy má zápornou cenu - to znamená, že ti nějaké body přidá. Pokud jsi začal s například 125 body, 75 jsi utratil za výhody a vzal sis nevýhody za -15 bodů, zbývá ti ještě 125 - 75 + 15 = 65 bodů.

Počáteční body

O tom kolik bodů mají postavy hráčů - hrdinové - na začátku hry rozhoduje GM. Záleží jak moc chce aby byly schopné. Tady jsou doporučené úrovně schopnosti včetně počátečních bodů:

Slabí (pod 25 bodů): Malé děti, hloupí otroci, zombie, atd.

Průměrní (25-50 bodů): Běžní lidé, jako třeba účetní a řidiči taxíku.

Schopní (50-75 bodů): Atleti, policisté, bohatá šlechta... zkrátka každý kdo má v dobrodružství jasně "navrch" nad průměrným člověkem.

Vyjímeční (75-100 bodů): Fenomenální sportovci, staří zkušení policisté, atd.

Hrdinové (100-200 bodů): Lidé na realistickém vrcholu fyzických, duševních, nebo sociálních možností; třeba vojáci speciálních jednotek, geniální vědci, nebo milionáři.

V nadživotní velikosti (200-300 bodů): Hlavní postavy kung-fu filmů, fantasy románů, atd.

Legendární (300-500 bodů): Hrdinové epických knih a pověstí.

Tento počáteční počet bodů se občas označuje jako "úroveň moci" každého dobrodružství.

Omezení nevýhod

Nevýhoda je cokoliv se zápornou cenou, včetně nízkých vlastností, sníženého postavení ve společnosti a všechna postižení uvedená v kapitole Nevýhody (str. 10). Teoreticky bys mohl přidat tolik nevýhod, že by sis pak mohl koupit všechny dovednosti, které chceš. Ve skutečnosti ale dává GM obvykle omezení na počet bodů, které lze nevýhodami získat. Dobrým odhadem je 50% počátečních bodů - ve hře se 150 počátečními body by to tedy bylo 75 bodů.