Základní vlastnosti

Tvé schopnosti jsou určeny čtyřmi čísly, zvanými "vlastnosti": Síla (SL), Obratnost (OB), Inteligence (IQ) a Zdraví (ZD).

Hodnota 10 je zdarma a odpovídá u člověka průměrné výšce vlastnosti. Vyšší hodnoty už stojí body: 10 bodů za zvýšení SL, nebo ZD o jedna, 20 bodů za zvýšení OB, nebo IQ o jedna. Obdobně hodnoty pod 10 mají zápornou cenu: -10 bodů za snížení ST, nebo ZD o jedna, -20 bodů za snížení OB, nebo IQ o jedna (Záporné body znamenají, že tento počet můžeš použít na něco jiného!).

Postavy mají obvykle hodnoty v rozsahu 1-20 a lidé v rozsahu obvykle 8-12. Hodnoty přes 20 jsou možné, ale většinou náleží božským tvorům - než si vezmeš tak vysokou hodnotu, zeptej se svého GM. Na druhé straně stupnice je jednička nejnižší možná hodnota pro člověka.

Z vlastností, které si vybereš, se odvozují tvé schopnosti - silné a slabé stránky - v průběhu hry. Vybírej s rozmyslem:

6 a méně: Zmrzačený. Takto špatná vlastnost velmi znesnadňuje život postavy.

7: Ubohý. Každému kdo tě potká je tvé omezení na první pohled jasné. Je to nejnižší hodnota, se kterou ještě nejsi považován za "postiženého".

8 a 9: Podprůměrný. Tyto hodnoty jsou sice omezující, ale pro člověka nijak nenormální. GM může rozhodnout, že vlastnosti pod 8 nejsou aktivním dobrodruhům povoleny.

10: Průměrný. Většina lidí si bez problémů vystačí s hodnotou 10!

11 a 12: Nadprůměrný. Vyšší hodnoty, ale pro člověka stále nijak neobvyklé.

13 a 14: Vyjímečné. Takto vysoká hodnota je na první pohled zřejmá každému, s kým se setkáš, ať už ve formě nadouvajících se svalů, kočičí lehkosti, zábavného dialogu, nebo zářivého zdraví.

15 a více: Úžasný. Takto vysoká hodnota je neustále terčem pozornosti a pravděpodobně rozhdující v profesním zaměření.

Síla (SL)

±10 bodů/úroveň

Síla udává fyzickou zdatnost a vzhled.Pro válečníky v primitivním světě je klíčová, protože jim umožňuje rozdávat a ustát více zranění při soubojích na blízko. Každý dobrodruh ocení sílu při zvedání a házení předmětů, spěchu s nákladem, atd.

Síla je méně "omezená" než ostatní vlastnosti; hodnoty přes 20 jsou bežné u velkých zvířat, fantasy příšer a robotů.

Obratnost (OB)

±20 bodů/úroveň

Obratnost udává kombinaci hbitosti, koordinace a jemné motoriky. Určuje zdatnost postavy při většině atletických a bojových dovedností, stejně jako při řízení vozidel a řemeslech, která vyžadují jemnou práci. Také ovlivňuje Základní rychlost (míru rychlostí reakcí, viz str. 6) a Základní pohyb (jak rychle běháš, str. 6).

Inteligence (IQ)

±20 bodů/úroveň

Inteligence udává výkonnost mozku, včetně tvořivosti, intuice, paměti, vnímání, úsudku, příčetnosti a síly vůle. Odvozují se od ní všechny "mentální" dovednosti - vědy, chování ve společnosti, magie, atd. Každý kouzelník, vědec a vynálezce potřebuje především vysoké IQ. Od inteligence se také odvozují vlastnosti Vůle (str. 6) a Vnímání (str. 6).

Zdraví (ZD)

±10 bodů/úroveň

draví udává energii a vitalitu. Patří sem výdrž, odolnost (proti jedům, chorobám, radiaci, atd.), a celkový "elán". Vysoké ZD je užitečné pro každého, ale životně důležité pro bojovníky z primitivních dob. Ze ZD se odvozují Body únavy a částčně ovlivňuje Základní rychlost (str. 6) a Základní pohyb (str. 6).